Online arrangementer: Spørgsmål og svar
Her finder du svar på de typiske spørgsmål, der kan opstå, når du tilmelder dig et webinar, en spørgetime eller online træning.
Vi bruger programmet Zoom Webinar til at afholde online arrangementer. Derfor kan alle spørgsmål og svar være relevante for dig, uanset om du deltager i et webinar, en spørgetime eller online træning.
-
Du deltager via din computer, smartphone eller tablet med adgang til internettet.
Du kan enten deltage via Zoom appen på mobil, tablet eller computer eller direkte via internettet på din computer.
Når du har tilmeldt dig et online arrangement, får du tilsendt en bekræftelsesmail med et link til webinaret, som du skal klikke på, når webinaret starter.
Vi anbefaler, at du sidder klar i god tid, så du kan teste, om alt virker.
-
På computer kan du enten deltage via Zoom appen eller direkte via internettet (browser).
Deltag via Zoom appen
Du kan vælge at downloade Zoom appen. Download startes, når du klikker på det link, du har fået tilsendt i forbindelse med din tilmelding.
Næste gang du deltager i et Zoom Webinar, skal du blot klikke på linket, når webinaret går i gang.
Deltag via internettet (browser)
Hvis du ikke ønsker at downloade appen, kan du alternativt trykke på linket "Join From Your Browser" nederst på den side, linket fra bekræftelsesmailen fører dig til. Her er det ikke nødvendigt at downloade Zoom appen.
-
Hvis du vil deltage via smartphone eller tablet, skal du først og fremmest downloade appen Zoom fra enten App Store eller Google Play.
Appen er gratis.
Når du har downloadet appen, skal du gå ind i din mail og finde linket til det online arrangement. Når du klikker på linket, får du adgang til webinaret, spørgetimen eller den online træning.
-
Hvis du deltager fra computer, kan du starte med at gøre følgende:
- Luk ned for alle programmer.
- Hvis det ikke virker, kan du prøve at tilgå arrangementet fra en anden browser.
- Hvis du bruger pc, kan du trykke på "Join From Your Browser".
- Alternativt kan du tilgå webinaret via din smartphone ved at downloade Zoom appen.
Hvis du deltager fra smartphone eller tablet, kan du prøve at gøre følgende:
- Luk ned for alle programmer.
- Opdater Zoom appen.
- Alternativt kan du tilgå webinaret fra din computer.
-
Vi anbefaler, at du logger på i god tid, så du kan teste, om lyden virker.
Du kan også teste din lyd på forhånd her
Hvis din lyd mangler:
- Tjek, om du har sat din computer på lydløs. Slå lyden til, hvis det er tilfældet.
- Skru op for lyden på computer, smartphone eller tablet.
- Tjek – via dit kontrolpanel på computeren – hvilken kanal lyden er sat til at komme ud af (fx headset eller computerens højtalere)
Hvis du stadig ikke kan få lyd på (eller hvis du mister lyden undervejs), kan du prøve at løse problemet ved, at:
- logge af webinaret.
- lukke alle browservinduer.
- logge på webinaret igen via linket.
-
Ja, du kan godt være anonym.
Når du tilgår webinaret, kan du selv vælge, det navn du vil fremgå med.
Det navn du vælger at bruge fremgår, når du bruger chatfunktionen.
Når du tilmelder dig, skal du dog angive dit navn og din mailadresse, for at vi kan sende dig mails vedrørende webinaret. Det kan fx være, hvis der sker ændringer.
-
I Zoom Webinar har du som deltager mulighed for at engagere dig på næsten samme måde som ved et fysisk arrangement. Du kan stille spørgsmål og kommentere via chatfunktionen – både med underviseren og de andre deltagere. Du kan også deltage i afstemninger.
Man vil på intet tidspunkt kunne se dig, ligesom din mikrofon heller ikke er slået til.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte medlemsservice på 36 73 90 00, eller du kan skrive en mail til medlem@ulykkespatient.dk.